به ازای مشاهده هر صفحه از وب سایت خانه کیفیت ایرانیان، مبلغ 1,000 تومان کیف پول شما شارژ خواهد شد و می توانید اقدام به خرید محصولات خانه کیفیت نمایید.

برای استفاده از این قابلیت، ابتدا لاگین کنید. ورود / عضویت

چگونه در ایران درآمد دلاری داشته باشیم

بدست آوردن درآمد دلاری

شاید شما هم مثل بقیه مردم کلمه سرمایه گذاری را شنیده باشید و با خود فکر کردید که چگونه سرمایه گذاری کنم و اصلا سرمایه گذاری چیست؟ و چگونه سرمایه گذاری دلاری کنیم و دلاری درآمد کسب کنیم؟ و با این وضعیت دلار احتمالا این فکر در ذهن همه ما خطور کرده آیا می توان در ایران درآمد دلاری داشت؟ چگونه؟

ما در این مقاله به سوال ذهنی شما پاسخ می دهیم.

سرمایه گذاری چیست

همانطور که از این کلمه مشخص است یعنی شما با پول خود چیزهایی را میخرید که به مرور زمان برای شما پول بیاورد مثل طلا

مثلا اگر شما طلا یا زمین را ده سال پیش با هر قیمتی خدیده باشید  امروزه قیمت آنها ده ها برابر شده و شما سرمایه گذاری کرده اید. اصولا سرمایه گذاری را افراد با پول اضافه خود انجام میدهند.

زمانی که درآمد شما افزایش می یابد و پول اضافه در حساب شما میماند به فکر سرمایه گذاری میفتید و بررسی میکنید که این پول های اضافه را چطور و کجا میتوان سرمایه گذاری کرد.

در قدیم همه به فکر این بودند که زمین بخرند و با تورم و ارزش افزوده ای که به زمین اضافه میشد سرمایه خود را بیشتر کنند که این کار خیلی زمان بر بود و اگر شما نیازی به این پول پیدا نمیکردید یک روش عالی محسوب میشد اما امروزه که نیاز به پول نقد بسیار زیاد است، زمین گزینه جذابی برای خیلی از سرمایه گذارها نیست.

طلا باز روشی بود که هنوز هم جواب میدهد و در قدیم هم رواج داشته و همچنان قیمت آن در حال بالا رفتن است، خوبی طلا این است که به همراه دلار قیمتش افزایش می یابد و همچنین نقد کردن آن هم ساده است و مثل ملک خواب سرمایه ندارد.

بازار بورس هم یک بازار سرمایه گذاری است که قبلا ایرانی ها ر ایران بازار فعالیتی نداشتند اما امروزه تقریبا می توان گفت همه این بازار را می شناسند.

اما با وجود تورم و بالا رفتن قیمت دلار برخی موارد هم به این سرمایه گذاری ها اضافه شد مثل خرید ارز (دلار) و خرید ماشین و هر کالایی که قابل خرید و فروش بود زیرا با هر مقدار تورم و بالا رفتن قیمت دلار ارزش کالا بیشتر میشد و شما باید آن کالا را گران تر میخریدید.

در همین دهه اخیر علی الخصوص در سه چهار سال گذشته ایرانیان به فکر درآمد دلاری و سرمایه گذاری دلاری افتادند.

در کل سرمایه گذاری یعنی اینکه شما با پول خود چیزی بخرید که میدانید قیمت آن افزایش می یابد و ارزش پول شما به مرور زمان بیشتر میشود و همچنین میتوانید از آن درآمدزایی کنید.

تفاوت بین درآمد و هزینه

این را به مختصر عرض کنم که سرمایه گذاری برای شما درآمد هم حاصل میکند ولی در برخی کشورها اگر شما ماشین بخرید سرمایه گذاری که نیست هیچ هزینه زیادی هم دارد چون مواردی از قبیل ماشین و ملک اصطلاک دارد و بخاطر همین موضوع در اقتصادهای سالم خرید خانه و خرید ماشین به نوعی هزینه است.

درآمد یعنی شما با پول خود چیزی بخرید که به مرور زمان به جیب شما پول وارد کند و هزینه یعنی اینکه شما چیزی میخرید که به مرور زمان پول از جیب شما خارج میشود.

مثلا در نظر بگیرید که اگر ما در یک اقتصاد سالم و بدون تورم بودیم(بصورت خیالپردازی) شما خانه ای میخریدید و در آن زندگی میکردید، این خانه به جای اینکه به شما درآمدی اضافه کند بیشتر هزینه تراشی میکرد و این باعث میشد شما بگویید ارزش ندارد این همه پول را روی خانه بگذارم و بهتر است بیشتر این پول را وارد کسب و کاری کنم که سود به من بدهد.

فکر کنم همه متوجه شدیم که درآمد و هزینه چه تفاوتی با هم دارد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که ما در ایران متفاوت از بقیه دنیا هستیم.

درآمد دلاری چگونه است

درآمد دلاری یعنی اینکه شما به جای هزینه کردن پول خود در بازار سرمایه ایران یا کسب و کار ایرانی و هر گزینه ای که با ریال سر و کار دارد، شما بر روی بازار دلاری سرمایه گذاری کنید.

 خرید و فروش دلار نوعی درآمد دلاری محسوب میشود اگر شما بتوانید از نوسان های زیادی که در مملکت ما وجود دارد استفاده کنید. البته دلار را اگر همانطور که هست هم بزارید در مملکت ما بالا میرود و ارزش سرمایه شما را به مرور از نظر ریالی بیشتر میکند.

یکی از اصلی ترین و بهترین بازارهای سرمایه ای که میتوانید درآمد دلاری داشته باشید در ایران و ایرانی های زیادی در آن فعالیت میکنند بازار فارکس است. بازار فارکس یا بورس بین الملل در ایران طرفداران زیادی دارد و شما در این بازار می توانید سهام شرکت های بزرگ بخرید و درآمد دلاری داشته باشید.

فقط در نظر داشته باشید که این بازار کمی پیچیده است و نیاز به آموزش زیاد دارد و بی گدار به آب نزنید اما گر ساز و کار آن را یاد بگیرید مطمئنا درآمدهای شیرین دلاری برای شما به ارمغان می آورد.

من اینجا سه روش را برای درآمد دلاری به شما معرفی میکنم که با دقت به آنها توجه کنید تا بتوانید از این طریق از سرمایه خود در برابر بالا رفتن دلار محافظت کنید.

نوسان گیری قیمتی از دلار

به دلیل در نوسان بودن قمیت دلار شما میتوانید با نوسان گیری به درآمد خود افزوده کنید البته این راه شاید بطور کامل درآمد دلاری نباشد و شما باید با نگهداشتن دلار و بشرط بالا رفتن از سرمایه خود محافظت کنید.

البته راه دیگر هم این است که مثلا ۱۰۰۰ دلار میخرید و با هدف گذاری در بالا رفتن آن را بفروشید بطور مثلا دلار را در قیمت ۱۵ هزار تومان خرید میکنید و در قیمت ۱۵۵۰۰ تومان می فروشید. شرط مهم این روش ثبات نسبی بازار دلار است. و با تکرار این کار میتوانید سرمایه خود را افزایش دهید.

ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال یا همان بازار کریپتو کارنسی که همه با عنوان بیت کوین آن را میشناسند هم درآمد دلاری به شما میدهد. چون این بازار را با دلار میسنجند پول شما در این بازار به دلار تبدیل میشود و همچنین با نوسان گیری قیمتی از ارزی مانند بیت کوین می توانید درآمد دلاری داشته باشید.

خوبی این بازار این است که علاوه بر قیمت دلار که در مملکت ما بالا میرود قمیت بیتکوین نیز افزایش می یابد و ما میتوانیم با نوسان گیری از بیت کوین سرمایه دلاری خود را افزایش دهیم.

به این نکته هم اشاره کنم که در این بازار ارزهای زیادی وجود دارد که به شرط آموزش و یادگیری آن میتوانید از ارزهای غیر از بیت کوین استفاده کنید و از آنها پول در بیاورید.

بازار بورس بین الملل (فارکس)

خب برویم سراغ یکی از مهم ترین بخش درآمد دلاری که ایرانیان از قدیم الایام در آن حضور فعالی داشتند، بازار فارکس.

بله بازاری وجود دارد بنام بازار فارکس که شما میتوانید در این بازار به بورس بین الملل دسترسی داشته باشید و سهام شرکت های معتبر را خریداری کنید.

بصورت جفت ارز هم میتوانید فعالیت کنید بطور مثال نوسان بین یورو و دلار  یا طلا با دلار را اصطلاحا ترید بزنید که این کار باز هم میگویم نیازمند آموزش است که شما بتوانید با یاد گرفتن آن درآمد دلاری در منزل خود داشته باشید.

این بازار به این دلیل که ایرانیان زیادی در آن فعال هستند و به ایرانی ها اجازه ورود میدهد و ما بقولی مانند بقیه بازارها تحریم نیستیم یکی از بازارهای جذابی است که اگر شما ساز و کار آن را بدانید احتمالا بقیه پول هایتان را در آن سرمایه گذاری کنید به دلیل اینکه درآمد دلاری بسیار شیرین تر از درآمد به ریال است مخصوصا در این برهه زمانی کشور ما ایران.

این سه روش که در بالا معرفی شد سه روشی است که ایرانیان به سادگی می توانند درآمد دلاری داشته باشند و نگران بالا رفتن دلار و از دست رفتن سرمایه هایشان نباشند.

فکر میکنم تا اینحا که انتهای مقاله است به این سوال که چگونه در ایران درآمد دلاری داشته باشیم؟ کامل جواب داده ام.

اگر شما راهکار و پیشنهاد بهتری دارید حتما در کامنت با ما در میان بگذارید.

3 دیدگاه برای “چگونه در ایران درآمد دلاری داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل باز پرداخت