به ازای مشاهده هر صفحه از وب سایت خانه کیفیت ایرانیان، مبلغ 1,000 تومان کیف پول شما شارژ خواهد شد و می توانید اقدام به خرید محصولات خانه کیفیت نمایید.

برای استفاده از این قابلیت، ابتدا لاگین کنید. ورود / عضویت

سرمایه گذاری در بورس

این روزها با وجود اقتصاد تورمی کشور هیچ پولی در امان نیست یعنی ریال شما روز به روز ارزش خود را از دست می دهد و اصلا نمیتوان آن را پس انداز کرد به همین دلیل سرمایه گذاری در بورس و انواع سرمایه گذاری ها اهمیت پیدا کرده است.

 و همچنین به دلیل فلج شدن اقتصاد و رکود تورمی در کشور درآمد بسیاری از اقشار جامعه به نازل ترین سطح خود سقوط کرده و مردم برای حفظ درآمد خود دست به سرمایه گذاری های متفاوت می زنند و یکی از آنها بورس است زیرا امسال توانسته سود بالایی را نصیب سرمایه گذاران کند.

سرمایه گذاری در بورس

بورس از کجا آمد؟

بورس کلمه ای فرانسوی است و مانند بقیه کلمات فرانسوی در زبان فارسی جا خوش کرده است و همچنین روایتی وجود دارد که فردی به نام واندر بورس در قرن پانزدهم اهل بلژیک بوده و صرافان در جلو خانه او داد و ستد می کردند و حتی اوراق بهادار هم خرید و فروش میشده و بعدها به مکان هایی که داد و ستد به این شکل صورت می گرفته بورس می گفتند.

در سال ۱۴۶۰ میلادی اولین بورس جهان در شهر انورس بلژیک تاسیس شد و در ایران سال ۱۳۴۶ در تهران تاسیس شد.

اوایل انقلاب بسیاری از افراد به بهانه مبارزه با سرمایه داری بشدت در تلاش بودند که بتوانند سازمان بورس را تعطیل کنند اما موفق نشدند.

برای سرمایه گذاری در بورس ابتدا ما باید انواع بورس را بشناسیم

بورس کالا

بورس کالا در واقع جایی است که کالاها بصورت مواد اولیه خریداری میشوند و هر بورس به نام همان کالا است مثلا بورس نفت یا بورس آهن ، گندم و …

بورس ارز

همانطور که از اسمش مشخص است ارزهای متفاوت و رایج و قدرتمند دنیا در این بورس خرید و فروش می شوند و همچنین باید بگویم که این بورس در کشور ما ایران فعال نیست اما در کشورهای پیشرفته بسیار فعال است. بازار ارزهای دیجیتال هم نوعی بورس ارز است.

بورس  اوراق بهادار

این همان بورسی است که ما از آن صحبت میکنیم همیشه و سرمایه گذاری در آن انجام میدهیم درواقع جایی است که اوراق دارای ارزش و بها یعنی همان سهام شرکت ها خرید و فروش می شوند.

برای سرمایه گذاری در بورس چه میزان سرمایه مورد نیاز است

یکی از ویژگی های خوب بورس این است که شما با سرمایه بسیار کم هم میتوانید وارد این بازار شوید و از آن کسب درآمد کنید، مثلا برای شروع از ۵۰۰ هزار تومان سرمایه وارد بازار میشوید و به مرور زمان سعی میکنید ساز و کار این بازار را یاد بگیرید زیرا هر بازاری برای خود ساز و کار متفاوتی دارد.

برای یادگیری این بازار شما نیاز به آموزش دارید وگرنه ممکن است ضررهای هنگفتی متوجه سرمایه شما شود.

آیا بورس ایران ریسک دارد

بورس در تمام دنیا با نوسانات متعددی همراه است و شاید یکی از دلایلی که این بازار را برای سرمایه گذاران و اصطلاحا تریدرها جذاب کرده همین نوسانات زیاد بازار است زیرا در این بازار شما باید از نوسان سهام تان درآمد کسب کنید و سرمایه خود را افزایش دهید.

بطور مثال: شما  اگر سهامی را بخرید به امید اینکه این سهم در سالهای آینده سودی به شما بدهد شاید زیاد جذاب نباشد چون بازدهی این پول بسیار بلند مدت است ولی اگر بتوانید در بازی نوسان گیری شرکت کنید مخصوصا در اقتصادهای نوسانی مانند ایران بشدت درآمدزایی و سود شما بالا میرود یعنی یک سهام را به قیمت پایین میخرید و به قیمت بالا میفروشید و همین کار را با انواع سبد سهام خود انجام می دهید.

بازدیدکنندگان این مقاله، محصول زیر را هم مشاهده کرده اند:

ریسک سرمایه گذاری من چیست؟

سرمایه گذاری در بورس

این جمله را احتمالا زیاد شنیدید سرمایه گذاری ریسک دارد و احتمالا همه ما به این فکر میکنیم خب آیا میتوانیم ریسک سرمایه گذاری را قبول کنیم مثلا بخواهیم سرمایه گذاری در بورس انجام دهیم و اگر ناگهان شاخص ها نزولی شوند و ریزش داشته باشند و یا سهامی که من خریده باشم به دلیلی پایین بیاید آن موقع چه کنم؟

در پاراگراف قبل اشاره کردم که این بازار نوسان دارد و این نوسان محل سود بسیاری از افراد است یعنی اگر نوسان نباشد سود در بازار سرمایه معنایی ندارد.

 مثلا اگر شما وارد بازار بورس شده اید و میخواهید سرمایه گذاری در بورس انجام دهید اما نوسانات را نمی پذیرید بهتر است که وارد این بازی نشوید یا سرمایه خود را در جای امن تری قرار دهید مثل سود سپرده بلند مدت بانک که به میزان کمی سود می دهد اما سود آن قطعی و بدون ریسک است.

 همچنین بورس صندوق های سرمایه گذاری دارد که می توانید از این صندوق های با بازده ثابت استفاده کنید اما اگر میخواهید سرمایه گذاری درست انجام دهید آن موقع باید وارد بازی نوسان گیری شوید.

همان گونه که ممکن است ضررهای زیادی در این بازی باشد سودهای هنگفتی هم در آن نهفته است.

این جمله را چندین سال پیش از خانم کیم کیوساکی در مقاله ای خواندم که در مورد سرمایه گذاری در بورس و کلا مباحث سرمایه گذاری و شخص سرمایه گذار نوشته بود، شاید ابتدا این جمله درکش برای من سخت بود اما امروزه کامل آن را درک میکنم و میدانم منظور این خانم که خودش سرمایه گذار قوی است چه بود.

این خانم در یک جمله گفته بود تمام ریسک سرمایه گذاری خود شما هستید.

یعنی چه؟

منظور این است که اگر شما دانش این بازار را داشته باشید دقیقا می دانید چه کنید مثلا چه موقع بخرید و چه موقع بفروشید، در چه زمانی وارد بازار شوید و در چه زمانی از آن خارج شوید.

وارن بافت سرمایه گذار افسانه ای دنیا و کسی که جز ده ثروتمند برتر دنیاست می گوید:

من زمانی هایی که همه در حال خرید هستند می فروشم و زمانی که همه در حال فروش هستند میخرم. منظور این جمله بافت این است که وقتی بازار به اوج خود رسیده و سرمایه ها چند برابر شده و احتمال ریزش بازار را می دهم سریع فروشنده میشود.

  این در حالی است که بیشتر مردم در آن زمان خریدار میشوند زیرا امید دارند که بازار همچنان صعودی باشد، اما در زمانی که همه ناامید شدند و بازار سقوط کرده و سهام به کف قیمت خود رسیده میخرم زیرا در آن زمان همه مردم فروشنده میشوند و قیمت پایین است من در قیمت پایین میخرم و در قیمت بالا میفروشم.

کل استراتژی سرمایه گذاری در بورس را میتوان در این پاراگراف ها خلاصه کرد.

اما اینکه چگونه بتوانید از این استراتژی ها استفاده کنید مطمئنا آموزش های بسیاری نیاز دارد.

سرمایه گذار حرفه ای کیست؟

سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذار خوب کسی است که دانش سرمایه گذاری و روانشناسی خود و روانشناسی بازار را بلد باشد و همچنین تحلیل ها و ترفندهایی که در بازار به کار می رود در این صورت است که می تواند سرمایه گذاری خوبی داشته باشد و کسی که توانایی سرمایه گذاری خوب را دارد همان سرمایه گذار حرفه ای است.

طبق مواردی که در این مقاله ذکر شد شما اگر می خواهید به دنیا پر راز و رمز سرمایه گذاری وارد شوید حتما باید در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری یک علم است و باید فرا گرفته شود و همچنین سرمایه گذاری در بورس یکی از بهترین کار هاست که هر فردی باید به مرور زمان برای افزایش سرمایه خود آن را فرا بگیرد.

به این منظور شما را دعوت میکنم حتما دانش این حوزه را یاد بگیرید و بعد اقدام به سرمایه گذاری کنید.

در این بخش هم باز پیشنهاد محصول تکرار شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل باز پرداخت