به ازای مشاهده هر صفحه از وب سایت خانه کیفیت ایرانیان، مبلغ 1,000 تومان کیف پول شما شارژ خواهد شد و می توانید اقدام به خرید محصولات خانه کیفیت نمایید.

برای استفاده از این قابلیت، ابتدا لاگین کنید. ورود / عضویت

سیستم سازی در کسب و کار

بسیاری از مواقع شاید ما آرزو کرده ایم که ای کاش ماشین ثروت سازی وجود داشت که بتوانیم با آن درآمد بالایی داشته باشیم و نیاز به کار زیاد نداشته باشیم. این ماشین ساخته شده و افراد زیادی در دنیا از آن استفاده میکنند. این ماشین سیستم سازی در کسب و کار نام دارد.

یعنی شما با ساخت یک سیستم قوی در کسب و کارتان باعث میشوید که ماشین ثروت سازی به کار بیفتد.

کمی تاریخچه

انسان های اولیه هنگامی که در غار زندگی می کردند نیازی به پول نداشتند زیرا آنها با شکار و خوردن گیاهان و حیوانات زندگی می گذراندند و به طبع طبقه اجتماعی هم وجود نداشت.

دنیا هر چه جلوتر میرفت انسان نیاز بیشتری به مبادله پیدا میکرد و البته بعد از غارنشینان که قبیله ها تشکیل شدند باز هم نیاز زیادی به پول و مبادله دیده نمیشد و انسان به همان شکل قبیله ای زندگی میکرد.

کم کم با آمدن پادشاهان و تشکیل طبقه اشراف، مردم  دنیا به دو قسمت تبدیل شدند، قسمتی درباریان و اشرف و کلا نزدیکان به پادشاه و قسمت دیگر مردم یا همان رعیت.

بعد از رنسانس صنعی کارخانه ها نیاز به کارمند و کارگر داشتند که همان زمان طبق دیگر به نام طبقه متوسط به وجود آمد و مردم دنیا به سه قسمت تبدیل شدند.

در همان عصر کارخانه ها و صنعت سیستم سازی در کسب و کار شروع شده بود و صاحبان کارخانه با همین سیستم سازی درآمد بالایی برای خود به دست آورده بودند. و یا بقول خودمان ماشین پول سازی به راه انداخته بودند.

بعد از عصر صنعتی ما وارد عصر تکنولوژی و عصر اطلاعات شدیم که ثروتمندان جدیدی بوجود آمدند و آنها نیازی به کارخانه و زمین نداشتند بلکه با یک وبسایت و کامپیوتر به ابرثروتمندان دنیا تبدیل شدند.

دنیا رفته رفته به طبقات متفاوت تبدیل شد و تا امروزه ما شاهد هستیم.

زیر خط فقر

فقیر

متوسط

ثروتمند

و ابر ثروتمند

که البته در لابلای این تقسیم بندی ها هم میتوان تقسیمات متفاوتی انجام داد.

خب این موارد چه ربطی به سیستم سازی در کسب و کار داشت.

عجله نکنید و همراه من باشید.

 

ارزش انسان ها به پول آن هاست

شاید این جمله ای که من نوشتم بسیار جمله پستی باشد که باعث میشود مادیات را در زندگی بزرگتر نشان دهد اما وقتی ما نگاه میکنیم در تمام دنیا و همچنین کشور خودمان ایران دقیقا همین جمله را میبینیم.

به این دلیل که ما انسان ها دیگران را بر اساس دارایی های شان ارزش گذاری میکنیم باعث میشود همه به دنبال پول باشند.

من به خوب و بد این ماجرا نمی پردازم.

و به همین دلیل بیشتر مردم در تکاپوی به دست آوردن پول بیشتر هستند.

حالا ما میخواهیم به شما آموزش دهیم که این پول بیشتر را از طریق ارزش رسانی به مردم و جامعه به دست آورید.

چگونه؟ با راه اندازی یک کسب و کار خوب و فعال تا مشکلی از مردم را حل کند و بعد از آن سیستم سازی کسب و کارتان.

 

رابرت کیوساکی و چهار راه پولسازی

احتمالا بسیاری از ما کتاب چهار راه پولسازی رابرت کیوساکی را خوانده ایم و اگر نخواندید توصیه میکنم در برنامه های مطالعاتی خودتان قرار دهید.

رابرت کیوساکی از نویسندگان برجسته حوزه مالی است که به ما آموزش میدهد چگونه پول بیشتری به دست بیاوریم.

در یکی از کتاب هایش به نام چهار راه پول سازی، دقیقا چهار راه ترسیم میکند و مینویسد که مردم از این چهار طریق پول به دست می آورند.

راه اول: کارمندی

در این راه حقوق شما ثابت است، و مالیات از شما کم میشود و همچنین همیشه رییس دارید و برای مرخصی و کارهای دیگر باید اجازه بگیرید.

 

راه دوم: خویش فرمایی

در این راه معمولا فرد با کارش یکسان است و اگر سر کار برود پول بشتری به دست می آورد و اگر سر کار نروند چیزی عایدش نمیشود.

مغازه دارها و حتی وکلا و پزشکان هم از این راه امرار معاش میکنند.

این افراد مستقل هستند و خودشان رییس خودشان محسوب میشوند.

 

راه سوم: بیزنس من یا همان کارآفرین

این فرد خلاق تر از فرد دوم است و بعد از مدتی که در کار خودش ماهر میشود به سیستم سازی روی می آورد و سعی میکند در کسب و کارش سیستمی بسازد که مستقل از او به کارش ادامه دهد.

 

راه چهارم: سرمایه گذار

پول پول می آورد البته در صورتیکه سرمایه گذاری صحیح را بلد باشید.

این افراد ریسک پذیر در حوزه های متفاوت سرمایه گذاری میکنند و در آمد آنها از طریق سرمایه گذاری به دست می آید.

به نکته ای اشاره کنم که همه افراد میتوانند در این بخش جای بگیرند و گرچه معمولا سرمایه گذاران حرفه ای بیزنس من هایی هستند که شرکت های قوی دارند و با ساخت سیستم خودشان را آزاد کرده اند و سودهای کسب و کارشان را در بازارهای متفاوت سرمایه گذاری میکنند.

 

فکر میکنم با این مثال برای ما روشن شد که چرا باید در کسب و کارمان سیستم بسازیم.

 

 

سیستم سازی در کسب و کار و پیشرفت

ساختن یک سیستم حرفه ای در کسب و کارتان باعث میشود که شما بدون اینکه نگران کسب و کارتان باشید پیشرفت کنید.

برخی از صاحبین کسب و کار گاهی به این مشکل برمیخورند که تا یک جایی دیگر کسب و کار آنها کشش بالاتر رفتن را ندارد و باید تغییراتی در آن بوجود بیاورند اما نمیدانند این تغییرات دقیقا چیست و دقیقا باید چه کنند؟

بله مشکل اساسی اینجاست که این افراد بصورت سنتی و خویش فرمایی کار را راه اندازی کردند و به سود دهی بالایی هم رسیدند اما بعد از مدتی خواستن خودشان را از بیزنس شان جدا کنند و مثلا به مسافرت بروند اما با نبودن آنها در کسب و کار درآمد با افت شدیدی روبرو میشود.

و همچنین انگار کسب و کار از یک حدی بیشتر سوددهی ندارد و نمی تواند بیشتر بفروشد.

دقیقا مشکل کار این افراد سیستم سازی است.

یعنی این افراد  نتوانستند با ساختن سیستمی متشکل از افراد و تجهیزات مورد نیاز و همچنین استخدام مدیران درست و کارآمد، بیزنس خود را به ماشین پول سازی تبدیل کنند.

وقتی شما کسب و کار خود را سیستمی میکنید دیگر نیازی نیست که همیشه حضور داشته باشید.

و به یاد داشته باشید که ساختن اولین سیستم بسیار سخت است اما شما وقتی اولین سیستم را ساختید ما بقی را با تجربه بیشتر  و ساده تر میتوانید بسازید.

در نهایت پیشنهاد میکنم محصول عالی سیستم سازی را از استاد ژان بقوسیان مدرس حرفه ای سیستم سازی در ایران را ببینید و در کسب و کارتان استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه

سیستم سازی در کسب و کار برای مدیران

خریــد

پکیج VIP مدیران

خریــد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل باز پرداخت