آموزش فن بیان و سخنوری
دو مقوله اصلی در سخنرانی عبارت است از توانایی صحبت کردن در جمع و تأثیرگذاری بر ذهن مخاطبان؛ بسیاری از افراد ممکن است توانایی صحبت در جمع راداشته باشند، آن ها به راحتی میتوانند در مقابل تعدادی از افراد ایستاده و مطلبی را ارائه دهند؛ برای این کار تنها به اعتماد به نفس نیاز دارند. اما سخنرانان حرفه ای به تأثیر گذاری کالم خود بهای بیشتری میدهند. زیرا قرار است عالوه بر توانایی صحبت کردن در جمع، ذهن و ناخودآگاه همه مخاطبین خود را تحت تأثیر قرار دهند. سخنرانهای معمولی تنها به بیان و ارائه مطالب بسنده میکنند، در حالی که سخنرانهای حرفه ای با سخنرانی خود تغییر نگرش، تغییر عادت، تصمیم، انگیزه و انرژی مضاعف به وجود میآورند.
در برنامههای آموزش فن بیان و سخنوری، با نگاه به شرایط فعلی و نیاز مخاطبان، عناوینی از قبیل پیکربندی کالم، فنون بیان، استاندارهای کالمی، صداسازی، طراحی سخنرانی، جذابیت کالمی، شناخت مخاطب، رفع استرس و اعتماد به نفس تدریس می- شود. پس از فراگیری کامل مراحل مهارت سخنرانی، افراد توانایی سخنرانی تأثیرگذار در جلسات اداری و یاجمعیت های بسیار زیاد را کسب خواهند کرد. به این معنی که ابتدا سطح اعتماد به نفس و سپس میزان تأثیرگذاری کالم آنها رشد چشم گیری را خواهد داشت.
آموزش فن بیان و متقاعدسازی
کامل کننده مهارتهای سخنوری و گفتگو، هنر متقاعدسازی است. اگر سخن راندن را به سواد و توان نوشتن تشبیه کنیم در آن صورت، به طور قطع، متقاعدسازی را خوشنویسی خواهیم دانست.
در جامعه امروز کم نیستند افرادی که توانایی گفتگو و اظهار نظر دارند اما در همراه سازی و اقناع مخاطبانشان ناکام هستند. کلاس آموزش هنر متقاعدسازی، در گام اول شرکت کنندگان را با موانع پذیرش ذهن و مغز آشنا خواهد کرد. سپس به صورت کاملا علمی و عملی، جمله بندی و زیباسازی بیان را به آنها خواهد آموخت.
در خلال آشنایی با تکنیکها و ریز فنون اقناع، شروع به طراحی تاکتیک نفوذ خواهند کرد. در طول برگزاری جلسات آموزشی، هنرجویان ملزم به انجام تمرینهای روزانه در محیط خانواده و جامعه خواهند بود.
از شرکت کنندگان انتظار میرود در انتهای این دوره، تسلط و مهارت اقناع سازی اشخاص مختلف را با تنوع جایگاه اجتماعی و ویژگیهای شخصیتی، کسب نمایند.
آموزش مهارت ارتباط مؤثـــــر
ارتباطات، نقش اول مهارتهای اجتماعی و مهارتهای زندگی را دارد. پژوهشگران و محققان برجسته جهانی، مهارت ارتباط مؤثر را عامل اصلی تعالی در سازمانهای بزرگ و موفق دنیا میدانند. آنها بر این باورند که کیفیت روابط بین فردی، بیانگر توان مواجه شدن سازمان با مسائل (حل مسئله) است. در این میان، گفتگو و مکالمه مهمترین ابزار ارتباط بشر محسوب میشود.
با توجه به شرایط کنونی جامعه، دوره آموزش ارتباط مؤثر از عناوینی همچون انتقاد، درخواست، طراحی حس، زمان مناسب مکالمه، همدلی، ارائه پیشنهاد و سایر مباحث این حوزه تشکیل شده است. از آنجایی که این مبحث آموزشی گستردگی وسیعی دارد لذا این امکان وجود دارد که این آموزش در قالب ۱ الی ۴ ترم آموزشی تدریس شود.
آموزش فن بیان در ارتباط با مشتـــــری
زبان مشتری، به طور قطع زبان میزبان نیست. در ارتباط میزبان با میهمان (مشتری) نیاز به زبانی مشترک است. زبانی که توانایی حل مسائل، مدیریت روابط، مدیریت اعتراضات، ترغیب به مطلوب و حفظ میهمان را دارد. همانگونه که گاهی یک پزشک دارای دانش فراوان در ارتباط با یک مراجع یا بیمار با سطح دانش پایین دچار چالش میشود، در سازمانها و بنگاههای اقتصادی نیز، مدیران، کارشناسان و مسئولین دفاتر دچار چالشهایی با ارباب رجوع خود می شوند.
در دوره آموزشی فن بیان در ارتباط با مشتری، هنرجویان به زبانی مشترک میرسند که به واسطه آن به راحتی میتوانند مشتریان بیشتری را جذب نموده و حتی از اعتراضات و انتقادات مشتریان بعنوان اهرم جذب و جلب بیشتر استفاده نمایند.
بخش اعظم این آموزش دقیقا با شناخت از نوع مشتریان و چالش های موجود طراحی و اجرا میگردد.
آموزش اعتماد به نفس و رفع خجولی
دوره ای که منجر به تقویت اعتماد به نفس اجتماعی و رفع استرس، اضطراب و خجالتهای اجتماعی میشود. در این دوره با انجام تمرینهای کاربردی در گروه، ظرف مدت زمان کوتاهی به آرامی خجالت کمرنگ و اعتماد به نفس پررنگ خواهد شد.
دوره رفع خجولی طی سالیان اخیر با عنوان “دوره اشرف مخلوقات” برگزار شده است.
استاد مهدی صادقلو
افتخارات و تجربیات
مهدی صادقلو از سال ۱۹۳۱ تاکنون افتخار آموزش به بیش از ۱۵۰۰۰ هم وطن را در آموزشهای آزاد و سازمانی داشته است. در
ادامه به عناوین برخی از سازمانها و شرکتهایی که از آموزشهای وی استفاده نمودهاند، اشاره شده است:
- مجلس شورای اسلامی
- بیمه آسیا (اصفهان)
- بیمه ملت (تهران)
- شرکت ملی حفاری ایران (اهواز)
- شرکت صنایع معدنی گلگهر (سیرجان)
- اداره توزیع نیروی برق استان ایلام
- اداره توزیع برق استان خراسان رضوی
- اداره توزیع نیروی برق استان تهران
- شرکت تجهیزات نیروگاهی مپنا (البرز)
- شرکت مپنا (سیرجان)
- شرکت ذوب آهن (اهواز)
- دانشگاه صنعتی شریف
- دانشگاه امیرکبیر دانشگاه تهران
- دانشگاه شهید چمران اهواز
- دانشگاه صنعتی اصفهان
- دانشگاه شهید بهشتی سازمان منطقه آزاد کیش
- کانون وکالی کرمان
- کانون وکالی فارس
- کانون وکالی تهران
- نیروی هوایی ارتش
- سازمان هوافضا
- ستاد فرماندهی کل ارتش
- اداره بنادر و کشتیرانی بوشهر
- اداره آموزش و پرورش دلوار بوشهر
- سازمان گمرک کشور
- هواپیمایی ماهان
- اداره کل استاندارد استان اصفهان
- شرکت کارخانجات پنبه ریز
- مرکز آموزش ضمن خدمت مدیران وزارت نیرو
- شهرداری تهران (مناطق ۱، ۳، ۱۶ و ۱۷)
- اتاق صنایع و معادن قم
- صباباتری
- گمرک جمهوری اسلامی ایران
- شرکت بیمه دانا (مدیران تهران)
- شهرداری مشهد
- فنی و حرفهای خراسان رضوی
- اتاق اصناف خراسان رضوی
رزومه استاد مهدی صادقلو
- تحصیل کرده در رشته هوافضا
- سخنران و مدرس آموزش های سخنرانی، فن بیان و ارتباطات
- کارشناس برنامه های رادیویی در رادیو اقتصاد (برنامه نود و هشتی ها،برنامه شب آفتابی و …)، رادیو تهران (برنامه خانه ما) و رادیو بوشهر، همدان، آفتاب گیلان
- کارشناس برنامههای تلویزیونی (صبح بخیر ایران، عصر خانواده، خانواده مهر، مهمانخانه، پایش و…)
- مؤسس باشگاه سخنرانی (تهران، کرمان، اصفهان، سیرجان، شیراز، مشهد)
- مربی سخنرانی بسیاری از افراد برجسته، کارآفرینان و بازرگانان کشوری
- مدرس دوره های بسیاری در دانشگاه های معتبر تهران و سراسر کشور
- مشاور سخنرانی بسیاری از افراد سیاسی کشور (نمایندگان مجلس، نمایندگان شورای شهر در مربی سخنرانی بسیاری از نمایندگان ایران در کنفرانسها و کنگرههای بین المللی
- نویسنده وبلاگهای متعدد در حوزه سخنرانی و فن بیان
- نویسنده کتاب الفبای سخنرانی (با مقدمه ای از جولیان تریژر – از مدرسان بزرگ سخنرانی در دنیا)
- نویسنده کتاب یازده راز مهم یک سخنرانی قدرتمند
- نویسنده کتاب ترس از سخنرانی را مدیریت کن
- ارائه بیش از ۹۰ مقاله آموزشی در حوزه سخنرانی و مهارتهای ارتباطی
- عضو هیئت تحریریه مجله بازاریابان بازارساز
- عضو هیئت تحریریه مجله موفقیت
- عضو هیئت تحریریه مجله خلاقیت
- تجربه آموزش مستقیم سخنرانی به بیش از ۱۵۰۰۰ نفر