مشاهده ویدیو این محصول
جهت مشاهده ویدیو کامل، این محصول را خریداری نمایید.
برندسازی مبحث داغ این روزهای کسب و کار و همچنین دنیاست و بسیاری از برندهای بزرگ را وقتی دنبال می کنید روزی از یک فروشگاه کوچک یا حتی گاراژ شروع کرده اند. متاسفانه مبحث برندسازی در ایران به درستی جا نیفتاده و حتی آن را در سطح زدن لوگو یا ثبت اسم برند خلاصه کرده اند و از این سریق برخی میگویند ما برند ساخته ایم.
ساختن یک برند دردسرهای خاص خود را دارد و وقتی یک برند ساخته میشود و به مرور زمان به قدرت آن اضافه میشود شما میوه شیرین ساختن آن را میچشید.
برای ساخت یک برند قدرتمند ما به چه مواردی نیاز داریم:
درست است که ما در اینجا اشاره کردیم، برند به موارد سطحی مانند لوگو یا نام خلاصه نمیشود اما برندهای بزرگ همه لوگو و نام دارند و همچنین با داشتن شعار و تبلیغات زیاد سعی میکنند جای خود را در ذهن مخاطب قوی کنند.
برند را میتوان تمام موارد درگیر در یک بیزنس در نظر گرفت و به قولی برندسازی یک نوع ریزه کاری در کسب و کار است ریزه کاری که به شما میگوید کدام قیمت کسب و کار شما مشکل دارد.
در این دوران و عصر حاضر برندهای هر کشور شبیه لشکرهای آن کشور هستند و به نوعی جبهه اقتصادی کشور را در دست دارند و از این طریق فرهنگ خودشان و محصول شان را به بقیه کشورها میفرستند و بقیه مردم دنیا را با خودشان آشنا میکنند و به همین دلیل است که ما در ایران عاشق گوشی اپل هستیم چون فرهنگ برند اپل تاثیر زیادی بر ما ایرانیان داشته که بدون حتی یک ریال تبلیغات در ایران فروش دارد.
چرا تبلیغات پاشنه آشیل بعضی کسب و کارهاست؟
۸۰ درصد از پول تبلیغات هدر می رود
ما آدمها روزانه در معرض صدها پیام دیداری و شنیداری و … قرار داریم، که اغلب اوقات این پیام ها که به صورت بیلبورد، پیامک، تیزر تلویزیونی و یا پست های رسانه های اجتماعی ارائه می شوند حتی ارتباطی با نیازهای ما هم ندارند. تبلیغ کردن هنر نیست، درست تبلیغ کردن هنر است.
یک نکته بسیار مهم: تبلیغات را با رسانه اشتباه نگیریم. مثلا اگر یک بیلبورد بگیریم و در آن چیزهایی بنویسیم و عکس های زیبایی بگذاریم به علاوه یک شماره تلفن و آدرس ایمیل، اسمش تبلیغات نیست. این کار بیشتر یک نوع خودنمایی است.
به نظرتان بهترین رسانه شما چیست؟
مشتری شما اگر واقعا می خواهید در تبلیغات موثر عمل کنید به جای سرمایه گذاری روی رسانه هایی که حتی شناخت زیادی هم از آنها ندارید، رو مشتریان خود سرمایه گذاری کنید. و آنها را تبدیل به مبلغان برندتان کنید. با اینکه کار بسیار سختی است اما ارزش این کار را دارد.
ارتباطات یکپارچه بازاریابی
این تعریف بهتری از تبلیغات است
شما نباید فقط یک جا و فقط یک بار حرفتان را بزنید، بلکه باید کارتان را یک زنجیره ببینید.قائده زنجیرها ( استقامت یک زنجیر به اندازه ضعیفترین حلقه اش است )
پس اگر قرار است زنجیری برای اطلاع رسانی و ارتباطات با مشتری داشته باشیم نمی توان یک حلقه خیلی قوی و یک حلقه خیلی ضعیف برایش داشت
ما هرجایی اگر داریم بحث مان را مطرح میکنیم (شبکه اجتماعی، وبسایت، بیلبورد، مجله، تلویزیون و…) باید یک صدا، یک تصویر و یک پیام از ما دیده و شنیده بشود.
در این دوره یاد می گیریم که طوری عمل کنیم تا وقتی مشتری به ما فکر می کند متوجه باشد که پیام ما چیست.
سرفصل های دوره برندسازی
- قوانین اساسی برندسازی
- گام های خلق برند
- مدیریت برند در عمل
- هویت بصری برند
- کاربردهای برند در کسب و کار
- روش های تبلیغاتی برندهای موفق
- راهکارهای برندسازی از طریق تبلیغات
- چگونگی استفاده از تبلیغات در بازاریابی و فروش
چرا دوره برندسازی مهم است؟
برندسازی بعنوان یکی از اصلی ترین متد مدیریت بازار در دنیا به شدت مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از برندهای اروپایی با همین تکنیک های ساخت برند توانسته اند محصولات خودشان را از آن سر دنیا به ما در ایران بفروشند.
مطمئنا ساخت برند راه آسانی نیست و نیاز به آموزش و یادگیری مطالب اصولی و زمینه ای برند دارد.
مواردی مانند اینکه کجا باید تبلیغات انجام دهیم، لوگو یا رنگ ما باید چگونه باشد، چه نوع تبلیغاتی برای کسب و کار ما مناسب است و سوالاتی از این دست که هر روزه ذهن بسیاری از صاحبان کسب و کارها و بیزنس من های ایرانی را درگیر کرده.
به دلیل پاسخ دادن به یکی از اصلی ترین موضوع کسب و کار شما که به مرور زمان با قویتر شدن برندتان یک سرمایه گذاری حرفه ای به شمار می آید شما به این دوره و تکنیک های آن نیاز دارید.
در این دوره چه می آموزیم؟
قوانین
برندسازی قوانین و اصولی دارد که شما باید از آن پیروی کنید مثلا اینکه برند شما اگر شبیه یک انسان دیده شود چگونه شخصیتی دارد و این شخصیت از چه رنگی و چه لحنی استفاده میکند و مواردی از این دست که شما باید در بحث برندسازی به آن توجه کنید.
قدم هایی برای برندسازی
یکی از اصلی ترین دغدغه ها این است که من چه قدم هایی نیاز دارم و اصلا قدم اول چیست و چگونه باید آن را بردارم.
آیا از ابتدا نیاز است که من اسم انتخابی را ثبت کنم؟
آیا بهتر است لوگو داشته باشم؟
لوگو باید چگونه باشد؟
بعد از انتخاب اسم و لوگو بقیه ماجرا چیست؟
و سوالات بسیار زیادی که هر روزه در بحث برندسازی کسب و کارمان در ذهن ما میگذرد.
در این دوره شما با قدم ها و گام های اصولی برندسازی آشنا میشوید.
هویت بصری
یکی از پاشنه های آشیل هر کسب و کاری در ایران بحث هویت بصری است.
هویت بصری چیست؟
به مجموعه رنگ و لوگو ، کارت ویزیت و نحوه تبلیغات و هر موردی که به برند شما مربوط میشود را هویت بصری می گویند.
هویت بصری یا ویژوال آیدنتیتی به شما میگوید که با چه رنگی و چگونه تبلیغات کنید و خودتان را به مخاطبان معرفی کنید.
روش های تبلیغاتی
آیا میدانید که روش های بسیار مهمی برای تبلیغات وجود دارد که خیلی از افراد فقط همان روش های قدیمی را تکرار میکنند.
شما تبلیغات را برای چه انجام می دهید؟
آیا میخواهید یک محصول را معرفی کنید؟ خب این نوع تبلیغات روشش متفاوت است با تبلیغاتی که قرار است برای یادآوری برند به کار رود.
تبلیغات در هر دوره ای از عمر برند نحوه متفاوتی دارد و برند باید بداند الان در کدام چرخه عمر قرار دارد و تبلیغات خود را متناسب با چرخه عمر خود کند.
چطور از تبلیغات و بازاریابی و فروش استفاده کنیم
اصلا تفاوت این ها در چیست؟ بازاریابی و فروش و برندسازی چه تفاوتی با همدیگر دارد؟
برای اینکه کسب و کار و بیزنس شما به یک برند قوی تبدیل شود شما نیاز دارید که همیشه تبلیغات انجام دهید و با تکنیک های به روز بازاریابی برند خودتان را به مخاطب معرفی کنید.
کی باید تبلیغات کنیم و چطور تبلیغات کنیم؟ تبلیغات زبان گویای برند است و برند شما از طریق تبلیغات به مخاطب شناخته میشود و شما باید بدانید که تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی چگونه هستند و چگونه میتوان از آن استفاده کرد.
نوشتن یک پلن بازاریابی که در آن همه چیز باشد چه شرایطی دارد و حتی این پلن همگام با برند ما جلو رود از چه ویژگی هایی باید برخوردار باشد.
شما در این دوره به موارد مهم و مطالب اساسی برندسازی دست پیدا میکنید و گام ها و شرایط ساختن یک برند قوی را یاد میگیرید و از این طریق میتوانید به کسب و کارتان کمک کنید.
این دوره مناسب چه کسانی است؟
- مدیران برند و بازاریابی
- صاحبین کسب و کارها
- مشاوران
- افرادی که کسب و کار کوچک و حتی خانگی دارند
- مدیران شرکت ها
- دانشجویان مدیریت و بازاریابی
برندسازی بعنوان یکی از اصلی ترین و پیچیده ترین متدهای نوین بازار امروزه برای هر کسب و کاری تجویز میشود و کسب و کارها باید بتوانند در راستای اعتلای برند خود گام های مهمی بردارند و این گام ها محقق نمیشود مگر اینکه ابتدا مدیرعامل یا مدیر برند آموزش صحیح و اصولی را دیده باشد و بداند باید چه گام هایی در راستای ساخت برند بردارد.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.