مشاهده ویدیو این محصول
جهت مشاهده ویدیو کامل، این محصول را خریداری نمایید.
شما در پایان این کارگاه، موارد زیر را فرا خواهید گرفت:
- ویژگی های بیانی مدیران
- كلمات ممنوعه برای مدیران و چگونه صحبت کنیم تا از بیانمان سوء برداشت نشود
- چگونه از ایجاد شایعه در سازمان جلوگیری کنیم
- چطور صحبت کنیم تا صحبت های ما عملیاتی شوند
- چطور اجازه ندهیم افرادی جو سازمان را مسموم کنند
- ادبیات ایده آل مدیران در سخنوری
صحبت کردن راجع به مدیریت کارمندان از انجام دادنش راحت تر است. بزرگترین چالش هایی که روزانه در مسیر مدیران قرار میگیرد مربوط به سرپرستی کارمندانشان است. با این حال چون کارمندان نقش حیاتی در موفقیت سازمان دارند، مدیرت آنها بایستی به درستی انجام شود.
جنبه های بنیادین مدیریت حرفه ای بر کارکنان چیست؟
گزینش: بایستی افراد مناسبی را در حین استخدام جذب کنید.
ارزیابی: باید شاخص هایی برای سنجیدن عملکرد کارمندان خود را داشته باشید که آیا به اهداف تعیین شده میرسند یا خیر.
کنترل: باید روند ارزیابی و امور مهم کاملا کنترل شود.
ارتباطات موثر: باید با کارمندان خود ارتباط موثر برقرار کنید، از آنها بازخورد بگیرید و سعی کنید اهمیت نقششان را واضح تر کنید.
پاداش: به کارمندانی که کارهای برجسته ای می کنند پاداش دهید.
انضباط: افرادی که کارایی ضعیفی از خود نشان می دهند را تادیب کنید.
اینها جنبه های متفاوت، پایه های مدیریت حرفه ای بر کارکنان است. اما شاید بپرسید این مدیریت به چه معناست.
مدیریت حرفه ای بر کارکنان به زبان ساده، کمک شما به کارمندانی است که کمتر از حد انتظار عمل میکنند تا به اعضائی استثنایی در سازمانتان تبدیل شوند. و همچنین تاثیر مثبتتان روی کارکنان سرآمدتان تا عملکردشان همواره در سطح خوبی قرار داشته باشد. مدیریت کارکنان، مجموعه ای از پروسه ها و استراتژی هایی است که به شما کمک می کند نیروی کارتان را اندازه گیری و کنترل کنید و همچنین بتوانید با آنها ارتباط موثری برقرار کنید، زیرا نقش بسیار پر رنگی در شرکت یا سازمانتان ایفا می کنند.
چگونه مدیریت موثری بر کارکنانمان داشته باشیم؟
- ارتباطات شفاف ایجاد کنید.
در یک نظرسنجی از هزار کارمند مشخص شد که ۸۱% آنها شفافیت در روابط را به تسهیلات دیگر شغلشان ترجیح می دادند. این نظر سنجی همچنین نشان داد تنها ۱۵% از کارمندان از نحوه ارتباطی شرکتشان رضایت داشتند.
سیستمی را در شرکتتان ایجاد کنید که کارکنان صدایشان شنیده شود. به ایده ها، افکار و شکایات آنها توجه کافی داشته باشید. ما پیشنهاد می کنیم مدام نظرسنجی هایی از آنها داشته باشید تا از وضعیت رضایتشان آگاه باشید.
- انتظارات واضح و شفافی داشته باشید.
شما در ابتدا بایستی دقیق بدانید که چه می خواهید تا کارکنانتان قادر شوند با آن هماهنگ شوند. چه مقدار فروش مشخص باشد، کیفیت کار، فرهنگ سازمانی، ساعات کاری و… دقیق بدانید که خواسته شما چیست.
زمانی که خواسته تان را دانستید، به کارمندانتان بگویید چه چیزی، در چه زمانی و به چه نحوی می خواهید. باید همه جزئیات را به وضوح با آنها در میان بگذارید. اگر غیر از این رفتار کنید کارکنانتان سردرگم شده و به خاطر ترس از شکست دست به اقدامی نمی زنند. این مساله باعث کاهش بهره وری آنها می شود و همه اینها به خاطر اینست که تصویر شفافی از انتظارات شما ندارند.
به دور از حواشی، کاملا شفاف ارتباط موثری با کارمندانتان برقرار کنید.
- به پیشرفت کارمندانتان کمک کنید.
در یک نظرسنجی مشخص شد که ۷۲% شرکت کنندگان اعتقاد داشتند مدیرشان اهمیتی به پیشرفت شغلی آنها قائل نیستند.پس بسیار پر اهمیت است که شانس پیشرفت در نقش های جدید را به کارمندانتان بدهید. این کار باعث می شود ارتباط بهتری با نقششان برقرار کنند و بتوانند به سازمانتان کمک بیشتری هم بدهند.
شما می توانید به رشد کارکنانتان به روش های زیر اقدام کنید:
-آموزش های در محل کار برایشان فراهم کنید
-کارمندانتان را به سمینار ها و کنفرانس های مرتبط با تخصص و کارشان بفرستید.
-به آنها اجازه دهید بر اساس توانایی ها و علایقشان سازگار شوند.
- اعتمادسازی کنید
کارکنانتان را زیر ذره بین نبرید! نتایج یک تحقیق نشان می داد که فقط ۴۶% کارمندان از میزان اعتمادی که مدیرانشان به آنها داشتند راضی بودند. پس چطور از آن اجتناب کرد؟
– ریز مدیریت انجام ندهید: اگر شما تمام ریزترین جزئیات انجام امور را به آنها بگویید، هم استرس خود و هم استرس آنها را زیاد می کنید. شما مدیر هستید و آنها کارمند، پس اجازه دهید هر شخص کار خود را انجام دهد.
– از بازخورد دادن مداوم بپرهیزید: بله، بازخورد دادن عالیست اما نه اگر برای تمامی کارهایی که کارمندانتان انجام میدهند باشد. این کار باعث کاهش اعتماد به نفس در آنها می شود.
ما اگر می خواهیم مدیریت حرفه ای بر کارکنان داشته باشیم باید هم خودمان و هم همکارانمان را خوب بشناسیم.
یکی از راه هایی که می تواند به شناخت بهتر ما کمک کند استفاده از مدل روانشناسی پنجره oHari است که در مورد روابط و درک متقابل اعضای یک گروه است.
شناخته شده برای خود | شناخته نشده برای خود | |
شناخته شده برای دیگران | ناحیه عمومی
اطلاعاتی از شما که خودتان و دیگران میدانید |
من نابینا
اطلاعاتی در مورد شما که خودتان نمیدانید ولی دیگران میدانند. |
شناخته نشده برای دیگران | ناحیه خصوصی
اطلاعاتی از شما که خودتان میدانید اما دیگران نمیدانند |
ضمیر ناخودآگاه
اطلاعاتی از شما که نه خودتان میدانید و نه دیگران |
از مهمترین مهارتهای مدیران حرفه ای میتوان به شنیدن فعال و موثر Active listening and Effective listeing اشاره کرد.
مدیر حرفه ای خوب گوش میکنه.
ما دو تا گوش داریم، “با یکی گوش کن چیزهایی رو که تو دوست داری بشنوی و دیگران هم دوست دارند بهت بگن
با یکی دیگه گوش کن به چیزهایی که تو دوست نداری بشنوی ولی دیگران دوست دارند بهت بگن”
اگر پرسنل ما در زندگی شخصی خودشان آرامش داشته باشند در محیط کاریشان هم بهتر کار میکنند
شما باید خودتان را نسبت به آرامش زندگی کارمندانتان مسئول بدانید و با شنیدن موثر سعی در شناخت بهتر وضعیتشان داشته باشید
با آموزش های این دوره شما هم مثل یک مدیر حرفه ای که کفه ترازوی زندگی شخصیش با زندگی سازمانی اش در تعادل است کنترل کسب و کار و زندگیتان را بیشتر از قبل در دست میگیرید
و در نتیجه می توانید مدیریت حرفه ای تر بر کارکنان خود داشته باشید
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.